Διδακτέα ύλη μαθήματος: Όλα τα Κεφάλαια και οι παράγραφοι τους εκτός των: 1.2, 3, 4.5, 6, από τις σημειώσεις του μαθήματος «Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων & Προδιαγραφών Υλικού και Λογισμικού» των: Ο. Λεβαντή, Δ. Μακρυπόδη, και Β. Μιχαηλίδη.
Είναι απαραίτητο να δοθεί έμφαση στα Κεφάλαια 1 μέχρι και 5 σύμφωνα με τη διδακτέα ύλη καθώς και στις ενότητες 7.1, 7.2, 7.4, καθώς περιλαμβάνονται στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητο να γνωρίζουν οι μαθητές/τριες.
Κάθε ομάδα να αναζητήσει το ιστορικό τιμών σε ένα προϊόν της επιλογής της (σε όποιο site επιθυμεί ή στο προτεινόμενο) και να το παρουσιάσει στην τάξη.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η (Σχολικού Βιβλίου):
Κάθε ομάδα να διαλέξει από ένα προϊόν Πληροφορικής και Ψηφιακής Τεχνολογίας για καθεμία από τις Φάσεις του Κύκλου Ζωής που πιστεύει ότι ανήκει το προϊόν, και να αιτιολογήσει την απάντησή της.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1.1.3.B:
Κάθε ομάδα να προτείνει έναν τρόπο για να αυξήσει τον Κύκλο Ζωής ενός Προϊόντος Πληροφορικής (π.χ. ένα μοντέλο smartphone που θεωρείται ξεπερασμένο στην Ελλάδα τώρα).
Συζητήστε για 3 λεπτά στην ομάδα σας τα brand names προϊόντων Πληροφορικής που σας έχουν εντυπωσιάσει ή/και τα έχετε αγοράσει.Καταγράψτε τα στοιχεία του Marketing Mix που πιστεύετε ότι επηρέασαν θετικά την επιλογή σας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1.1.4Β
Συζητήστε για 5 λεπτά στην ομάδα σας πώς μπορείτε να μειώσετε το κόστος του Place (κανάλια διανομής)ενός προϊόντος ή υπηρεσίας Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών. Καταγράψτε τις απαντήσεις σας.
Αναζητήστε στο διαδίκτυο start-up companies (καινοτόμες νεοφυείς επιχειρήσεις) στον τομέα Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών και σημειώστε το είδος της καινοτομίας τους ή το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους.
1.1. Περιγράψτε τις διαφορές μεταξύ των εννοιών Προϊόν – Υπηρεσία. [Σελίδα 17, § 1.1]
1.2. Τι είναι τα προϊόντα και τι οι υπηρεσίες Πληροφορικής; [Σελίδα 17-18, § 1.1.2]
1.3. Περιγράψτε την έννοια της Πώλησης. [Σελίδα 17, § 1.1.1]. Προτείνεται συζήτηση με παραδείγματα από τη καθημερινή ζωή, καθώς επίσης και παρουσίαση εμπορικών ιστοσελίδων εταιρειών Πληροφορικής και Ψηφιακής Τεχνολογίας.
1.4. Πόσα είναι τα Στάδια του Κύκλου Ζωής ενός Προϊόντος (Πληροφορικής) και πώς ονομάζεται το καθένα; [Σελίδα 19, § 1.1.3]
1.5. Να περιγράψετε ξεχωριστά κάθε ένα από τα Στάδια του Κύκλου Ζωής ενός Προϊόντος (Πληροφορικής). [Σελίδα 19-20, § 1.1.3]
1.6. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Μίγματος Μάρκετινγκ; [Σελίδα 22-24, § 1.1.4]
2ο Κεφ.
2ο Κεφάλαιο: Προδιαγραφές Υλικού Η/Υ
Ύλη Θεωρίας 2ου Κεφαλαίου από σχολικό βιβλίο (Β' τετράμηνο):
2Α. ΦΟΡΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
2.12 Κατηγορίες φορητών υπολογιστών ανάλογα με τη χρήση σελ. 75
2.12.1 Ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των Laptops σελ. 76-85
2.12.2 Laptop - Tablet "2 σε 1" σελ. 86-87
2.13 Κατηγορίες tablet/smartphone ανάλογα με τη χρήση σελ. 88-96
> ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να αναζητάς στο διαδίκτυο τους διάφορους τύπους μητρικών καρτών και επεξεργαστών και να μπορείς να επιλέγεις την κατάλληλη ανάλογα με την χρήση που θέλει ο πελάτης.
Δ.2.1. Αναζητήστε στο διαδίκτυο συμβατές μητρικές πλακέτες για τον δικό σας προσωπικό Η/Υ. > Συμπληρώστε για κάθε μία: α) μοντέλο, β) χαρακτηριστικά και γ) τιμή και ΕΞΗΓΗΣΤΕ γιατί είναι Συμβατές με τον ΗΥ σας
Δ.2.2. Ο επεξεργαστής του υπολογιστή σας τι socket χρειάζεται;
> Αιτιολογήστε με βάση το μοντέλο της μητρικής και του επεξεργαστή σας.
Δ.2.3. Τι chipset φέρει η μητρική σας πλακέτα;
Δ.2.4. Να συγκρίνετε τα χαρακτηριστικά των επεξεργαστών που χρησιμοποιούν οι οικιακοί σας υπολογιστές (ομαδική δραστηριότητα).
Ενότητες: 2.3 Μνήμη & 2.4 Κάρτες Γραφικών
> ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να αναζητάς στο διαδίκτυο τους διάφορους τύπους μνημών και καρτών γραφικών και να μπορείς να επιλέγεις την κατάλληλη ανάλογα με τη χρήση. Επίσης να ταξινομείς εναλλακτικές προτάσεις που να δίνουν περισσότερες επιλογές στον πελάτη.
Δ.2.5. Να βρείτε όλες τις κάρτες γραφικών που κυκλοφορούν στην αγορά και να τις κατηγοριοποιήσετε ανά κατηγορία πελατών (ομαδική δραστηριότητα). Tips: Ενδεικτικά δείτε και το άρθρο PC Steps Συγγραφέας: Έλενα Σωτήρη: "Κάρτα Γραφικών: Τι Να Προσέξω Πριν Την Αγορά Για Κάθε Χρήση"
Δ.2.6. Αν αναβαθμιζόταν το εργαστήριο πληροφορικής στο οποίο κάνετε μάθημα τι μνήμες θα επιλέγατε για τους υπολογιστές; ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΤΕ την απάντηση.
Ενότητα: 2.5 Τροφοδοσία Ρεύματος
> ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να αναζητάς στο διαδίκτυο τους διάφορους τύπους τροφοδοτικών (P.S.U.), και να μπορείς να επιλέγεις τον κατάλληλο τύπο ανάλογα με την χρήση. Επίσης, να μπορείς να υπολογίζεις τη συνολική ισχύ που είναι απαραίτητη για την επαρκή λειτουργία του συνόλου των εξαρτημάτων του Η/Υ.
Δ.2.7. Να υπολογίσετε τη συνολική ισχύ που χρειάζονται όλες οι συσκευές του υπολογιστή σας και να βρείτε το κατάλληλο τροφοδοτικό.
> ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να αναζητάς στο διαδίκτυο τους διάφορους τύπους σκληρών δίσκων και να επιλέγεις ανάλογα με τον τύπο της μητρικής κάρτας καθώς και τις απαιτήσεις του πελάτη σχετικά με την απόδοση και χωρητικότητα.
Δ.2.8.α Αν αναβαθμιζόταν το εργαστήριο πληροφορικής σας, τι δίσκο ή δίσκους θα επιλέγατε να προσθέσετε στους υπολογιστές; ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΤΕ την απάντηση.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Δ.2.8.β
Παρακολουθήστε το 1ο video και ταυτόχρονα κρατήστε σημειώσεις με τις πληροφορίες που θεωρείτε σημαντικές για ένα πωλητή στην αγορά της πληροφορικής. ΣΕΝΑΡΙΟ: Κάθε ομάδα 2-3 μαθητών/τριών θα επιχειρηματολογήσει για την αγορά SSD ή HDD σε ένα σεμινάριο ενημέρωσης δυνητικών πελατών (η υπόλοιπη τάξη) και θα απαντά σε ερωτήσεις τους. Η ομάδα παρουσίασης θα έχει στη διάθεσή της ΗΥ με projector και σύνδεση internet.
1ο video >> SSD vs HDD: Υπάρχει πραγματική διαφορά;
Ενότητα: 2.7 Ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των Laptops
Tip: Μελετήστε πρώτα το Κεφάλαιο 2.12 Κατηγορίες φορητών υπολογιστών ανάλογα με τη χρήση [Laptop vs. Desktop PC] (σελ. 75-85 σχολικού βιβλίου)
> ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να μπορείς να προτείνεις πολλές εναλλακτικές λύσεις για αγορά φορητών υπολογιστικών συστημάτων στους υποψήφιους πελάτες.
Δ.2.9.Α Γιατί η μπαταρία στον φορητό μου υπολογιστή "τελειώνει"’ γρήγορα; Σημειώστε όλους τους δυνατούς τρόπους για να αυξήσετε τον χρόνο λειτουργίας και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. (Δραστηριότητα διερεύνησης)
Δ.2.9.Β Εάν η μπαταρία του φορητού υπολογιστή δεν φορτίζεται πλέον, με ποιον άλλο τρόπο μπορεί να λειτουργήσει η συσκευή σας;
Ενότητα: 2.8 Ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των Tablets
> ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να γνωρίζεις όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των tablets και να επιλέγεις και να προτείνεις στον πελάτη τα tablets που ταιριάζουν στις ανάγκες του.
Δ.2.10. Να συγκρίνετε τις επιδόσεις των tablets που διαθέτετε. (Μελέτη Περίπτωσης)
2.1. Ποιοι τύποι μητρικών πλακετών (ανάλογα με το μέγεθος) υπάρχουν στην αγορά; [Σελίδα 32, § 2.1]
2.2. Τι είναι το socket; [Σελίδα 33, § 2.2]
2.3. Τι είναι το chipset; [Σελίδα 37, § 2.3]
2.4. Τι είναι τα buses και οι δίαυλοι; [Σελίδα 38, § 2.4]
2.5. Τι τύπο μητρικής πλακέτας θα προτείνατε σε έναν πελάτη gamer και γιατί; [Σελίδα 33, § 2.1]
2.6.Α Ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά ενός επεξεργαστή και σε ποιο τύπο χρηστών είναι σημαντικότερο καθένα από αυτά τα χαρακτηριστικά; [Σελίδα 45, § 2.7.2]
2.6.Β Τι σημαίνει ο όρος Υπερνημάτωση ή Hyper-threading Technology;
Ενότητες: 2.3 Μνήμη & 2.4 Κάρτες Γραφικών
2.7. Τι πρέπει να προσέξετε σε μία αναβάθμιση μνήμης; [Σελίδα 61, § 2.8.3]
2.8. Τι είδους κάρτα γραφικών θα προτείνατε σε έναν απλό οικειακό χρήστη και ΓΙΑΤΙ; [Σελίδα 65, § 2.9.4]
2.9. Ποια είναι τα σημαντικά χαρακτηριστικά μίας κάρτας γραφικών; [Σελίδα 63, § 2.9.2]
Ενότητα: 2.5 Τροφοδοσία Ρεύματος
2.10. Πώς υπολογίζουμε την ισχύ ενός τροφοδοτικού για τις ανάγκες των πελατών; [Σελίδα 67, § 2.10.1]
2.12. Ποιες είναι οι διαφορές ενός IDE και ενός SSD δίσκου; [Σελίδα 78, § 2.11.3]
Ενότητα: 2.7 Ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των Laptops
2.13. Τι πρέπει να προσέχετε όταν προτείνετε έναν φορητό υπολογιστή σε ένα πελάτη; [Σελίδα 81, § 2.12.1]
2.14. Τι είναι το laptop - tablet "2 σε 1"; [Σελίδα 91, § 2.13]
Ενότητα: 2.8 Ανάλυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των Tablets
2.15. Τι διαφορές έχει ένα tablet από ένα smartphone; [Σελίδα 91, § 2.13]
2.16. Τι εξέλιξη πιστεύετε θα έχουν οι κινητές συσκευές στο μέλλον; [Σελίδα 81-91, § 2.12-2.13]. Είναι ερώτηση κρίσεως και πρέπει να βασίζεται στις γνώσεις που αποκόμισε ο μαθητής γενικά σε αυτό το κεφάλαιο, πάντα βασιζόμενος σε επιχειρήματα και φυσικά τη φαντασία του. Tip: Nokia Morph Concept (2008)
4ο Κεφάλαιο: Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
4.1 Κατηγορίες και είδη Λειτουργικών Συστημάτων. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ανάλογα με τη χρήση.
4.1.1 Λειτουργικά Συστήματα για PC
4.1.2 Λειτουργικά Συστήματα Ανοικτού κώδικα
4.1.3 Λειτουργικά Συστήματα για Tablets-Smartphones
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να πλοηγηθείς σε websites ηλεκτρονικών καταστημάτων έτσι ώστε να αποκτήσεις δεξιότητες αναζήτησης των δυνατοτήτων διαφόρων λειτουργικών συστημάτων της αγοράς υπολογιστών καθώς και των λειτουργικών συστημάτων Ανοικτού Κώδικα.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 1 & 2:
E4.1. Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα των διάφόρων τύπων Λειτουργικών Συστημάτων (ελεύθερο ή μη) ανάλογα με τη χρήση. [Σελίδες 140-154, § 4.1]
E4.2. Ποιες είναι οι διαφορές (τεχνικές εμπορικές) ανάμεσα στα Λειτουργικά Συστήματα και Λ.Σ. Ανοικτού Κώδικα; [Σελίδες 145-154, § 4.1]
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1 & 2:
Δ4.1. Να αναζητήσετε στο Διαδίκτυο ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) που πωλούν Λειτουργικά Συστήματα Η/Υ & Λ.Σ. Ανοικτού Κώδικα (Open Software).
Δ4.2. Να χρησιμοποιήσετε παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο, ώστε να διαχωρίσετε τις πλέον κατάλληλες μέσα από μια πληθώρα επιλογών που υπάρχουν σε κατηγορίες Λειτουργικών συστημάτων αλλά και των Λ.Σ. Ανοικτού Κώδικα.
4.2 Κατηγορίες και είδη λογισμικού Προστασίας Λ.Σ. από κακόβουλο λογισμικό. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ανάλογα με τη χρήση.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να χρησιμοποιήσεις παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο για να διαχωρίζεις μέσα από μια πληθώρα Λογισμικών Προστασίας των Λειτουργικών Συστημάτων.
ΕΡΩΤΗΣΗ 3
Ε4.3. Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα των διάφόρων τύπων Λογισμικών Προστασίας Λ.Σ. από κακόβουλο λογισμικό που κυκλοφορούν στο εμπόριο; [Σελίδες 155-162, § 4.2]
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3
Δ4.3. Να χρησιμοποιήσετε παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο, ώστε να διαχωρίσετε τα πιο κατάλληλα που υπάρχουν, μέσα από μια πληθώρα επιλογών σε Λογισμικά προστασίας των λειτουργικών συστημάτων για τους Η/Υ του εργαστηρίου.
4.3 Κατηγορίες και είδη λογισμικού αυτοματισμού γραφείου και πολυμέσων. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ανάλογα με τη χρήση.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να χρησιμοποιείς παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο για να περιγράφεις τις διαφορές μεταξύ Λογισμικών Αυτοματισμού Γραφείο και Πολυμέσων καθώς και Λογισμικών Αυτοματισμού Γραφείου και Πολυμέσων Ανοικτού Κώδικα (Open S/W).
ΕΡΩΤΗΣΗ 4
Ε4.4. 4. Ποιες είναι οι Κατηγορίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Λογισμικών Αυτοματισμού Γραφείου και πολυμέσωνπου κυκλοφορούν στο εμπόριο (ή αντίστοιχων ελεύθερων λογισμικών); [Σελίδες 163-187, § 4.3]
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4
Δ4.4. Να χρησιμοποιήσετε παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από τοδιαδίκτυο, ώστε να εντοπίσετε τις διαφορές που υπάρχουν μέσα από μια πληθώραεπιλογών σε θέματα Λογισμικών Αυτοματισμού Γραφείου & Πολυμέσων καιΛογισμικών Αυτοματισμού Γραφείου & Πολυμέσων Ανοικτού Κώδικα (Open S/W).
4.4 Λογισμικό Ελέγχου & επίδοσης συστημάτων Η/Υ και επαναφοράς συστήματος
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Να χρησιμοποιείς παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο για να περιγράφεις τις διαφορές ή τα πλεονεκτήματα μεταξύ των κατηγοριών λογισμικού Υποστήριξης συστημάτων Η/Υ. Επίσης να μπορείς να διαχωρίζεις μέσα από μια πληθώρα επιλογών που υπάρχουν στο διαδίκτυο, τις πιο κατάλληλες λύσεις, ανάλογα με την περίπτωση.
ΕΡΩΤΗΣΗ 5
Ε4.5. Να περιγράψετε τις Κατηγορίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Λογισμικών Ελέγχου και επίδοσης συστημάτωνΗ/Υ και επαναφοράς συστήματος που κυκλοφορούν στο εμπόριο (ή αντίστοιχων ελεύθερων λογισμικών).[Σελίδες 190-197, § 4.4]
Απαντήσεις – υποδείξεις των Ερωτήσεων Κατανόησης Μαθήματος
E4.1. Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα των διάφόρων τύπων Λειτουργικών Συστημάτων (ελεύθερο ή μη)ανάλογα με τη χρήση. [Σελίδες 140-154, § 4.1]
E4.2. Ποιες είναι οι διαφορές (τεχνικές εμπορικές) ανάμεσα στα Λειτουργικά Συστήματα και Λ.Σ. Ανοικτού Κώδικα; [Σελίδες 145-154, § 4.1]
E4.3. Ποια είναι τα Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα των διάφόρων τύπων Λογισμικών Προστασίας Λ.Σ. από κακόβουλο λογισμικό που κυκλοφορούν στο εμπόριο; [Σελίδες 155-162, § 4.2]
E4.4. Ποιες είναι οι Κατηγορίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Λογισμικών Αυτοματισμού Γραφείου και πολυμέσων που κυκλοφορούν στο εμπόριο (ή αντίστοιχων ελεύθερων λογισμικών); [Σελίδες 163-187, § 4.3]
E4.5. Να περιγράψετε τις Κατηγορίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Λογισμικών Ελέγχου και επίδοσης συστημάτων Η/Υ και επαναφοράς συστήματος που κυκλοφορούν στο εμπόριο (ή αντίστοιχων ελεύθερων λογισμικών). [Σελίδες 190-197, § 4.4]
Δραστηριότητες
Δ.4.1. Να αναζητήσετε στο Διαδίκτυο ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) που πωλούν Λειτουργικά Συστήματα Η/Υ και Λ.Σ. Ανοικτού Κώδικα (Open Software).
Δ.4.2. Να χρησιμοποιήσετε παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο, ώστε να διαχωρίσετε τις πλέον κατάλληλες μέσα από μια πληθώρα επιλογών που υπάρχουν σε κατηγορίες Λειτουργικών συστημάτων αλλάκαι των Λ.Σ. Ανοικτού Κώδικα.
Δ.4.3. Να χρησιμοποιήσετε παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο, ώστε να διαχωρίσετε τα πιο κατάλληλα που υπάρχουν, μέσα από μια πληθώρα επιλογών σε Λογισμικά προστασίας των λειτουργικώνσυστημάτων για τους Η/Υ του εργαστηρίου.
Δ.4.4. Να χρησιμοποιήσετε παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο, ώστε να εντοπίσετε τιςδιαφορές που υπάρχουν μέσα από μια πληθώρα επιλογών σε θέματα Λογισμικών Αυτοματισμού Γραφείου καιΠολυμέσων και Λογισμικών Αυτοματισμού Γραφείου και Πολυμέσων Ανοικτού Κώδικα (Open S/W).
5ο Κεφ.
5ο Κεφάλαιο: Δίκτυα
Δραστηριότητες από "Υλικό και Δίκτυα", Κεφ. 3. Δίκτυα
3.1 Βασικές Έννοιες στα Δίκτυα Υπολογιστών: video ΔΙΚΤΥΑ Πηγή: Φωτόδεντρο Το video clip περιγράφει την έννοια του δικτύου υπολογιστών ως ένα σύνολο υπολογιστών που ανταλλάσσουν δεδομένα και χειρίζονται κοινούς πόρους. Το εύρος ενός δικτύου κυμαίνεται από μια ομάδα εργασίας έως το διαδίκτυο.
3.4.1 Δίκτυα με βάση την γεωγραφική κατανομή: LAN - WAN Πηγή: Φωτόδεντρο
Το video clip αναφέρεται στα είδη δικτύων (Local Area Network) LAN και (Wide Area Network) WAN. Περιγράφει το μοντέλο λειτουργίας ενός LAN, το οποίο περιλαμβάνει Server και σταθμούς εργασίας και τονίζει τις διαφορές του με το WAN, οι οποίες είναι γεωγραφικές, ισχύος των Servers και σύνδεσης π.χ. δορυφορικές συνδέσεις κ.α.
Ε5.5. Τι είδους σύνδεση με το διαδίκτυο θα προτείνατε σε ένα Internet cafe και τι σε ένα λογιστικό γραφείο και γιατί; [Σελίδα 203-204, § 5. ]
Δραστηριότητες Κεφαλαίου 1, 3
Δ5.1. Να προτείνετε μια ολοκληρωμένη λύση για τη δημιουργία ενός τοπικού δικτύου σε ένα δικηγορικό γραφείο, με δύο θέσεις εργασίας και ένα δικτυακό εκτυπωτή.
Δ5.3. Σε μια μικρή επιχείρηση, το ενσωματωμένο Wireless Access point που έχει ο δρομολογητής - router, δεν καλύπτει κάποιο απομακρυσμένο δωμάτιο. Τι λύση προτείνετε γι’ αυτό;
Δ5.3. Σε μια μικρή επιχείρηση, το ενσωματωμένο Wireless Access point που έχει ο δρομολογητής - router, δεν καλύπτει κάποιο απομακρυσμένο δωμάτιο. Τι λύση προτείνετε γι’ αυτό;
Παρατηρήσεις Να χρησιμοποιηθούν παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο, ώστε οι μαθητές να διαχωρίζουν μέσα από μια πληθώρα επιλογών που υπάρχουν στο εμπόριο, τις πλέον κατάλληλες λύσεις,ανάλογα με την περίπτωση.
5.4 Καλώδια – Ethernet καλώδια ακροδέκτες και συνδεσμολογία
Ερωτήσεις Κεφαλαίου 6, 9
Ε5.6. Τι είδους καλώδια θα επιλέγατε για δικτύωση ενός μικρού τοπικού δικτύου; [Σελίδα 210, § 5. ]
Ε5.9. Σε μια μικρή επιχείρηση, με τρείς (3) υπολογιστές, που ενδιαφέρει περισσότερο η εσωτερική ανταλλαγή δεδομένων– αρχείων, θα προτείνατε ενσύρματη ή ασύρματη σύνδεση μεταξύ των υπολογιστών και γιατί; [Σελίδα 203-204, § 5.]
Δραστηριότητες Κεφαλαίου 2, 3
Δ5.2. Να προτείνετε λύση δομημένης καλωδίωσης για ένα μικρό Internet Café, με πέντε υπολογιστές για τους πελάτες,έναν υπολογιστή για τη διοίκηση του καταστήματος, ένα δικτυακό εκτυπωτή με ενσύρματη σύνδεση, και ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο για τους πελάτες.
Δ5.3. Σε μια μικρή επιχείρηση, το ενσωματωμένο Wireless Access point που έχει ο δρομολογητής - router, δεν καλύπτει κάποιο απομακρυσμένο δωμάτιο. Τι λύση προτείνετε γι’ αυτό;
Παρατηρήσεις Να χρησιμοποιηθούν παραδείγματα από το εργαστήριο πληροφορικής και από το διαδίκτυο, ώστε οι μαθητές να διαχωρίζουν μέσα από μια πληθώρα επιλογών, που υπάρχουν στο εμπόριο, τις πλέον κατάλληλες λύσεις,ανάλογα με την περίπτωση.
5.5 Ρυθμίσεις τοπικών δικτύων και επίλυση προβλημάτων
5.5.1 Προβλήματα λειτουργίας στο επίπεδο δικτύου
5.5.2 Εργαλεία που χρησιμοποιούν οι τεχνικοί δικτύων.
Ε5.8. Να περιγράψετε τα βήματα που θα κάνετε για να βρείτε το πρόβλημα, στην περίπτωση που σε μια μικρή επιχείρηση οι υπολογιστές δεν συνδέονται με το διαδίκτυο, αλλά ταυτόχρονα δεν λειτουργεί και ο δικτυακός εκτυπωτής. [Σελίδα 213, § 5. ]
Δραστηριότητες Κεφαλαίου 4, 5
Δ5.4. Με τη βοήθεια κατάλληλων υλικών και εργαλείων να φτιάξετε ένα καλώδιο UTP, για τη σύνδεση ενός υπολογιστή με το Switch.
Δ5.5. Kαλώδιο δικτύου UTP δυσλειτουργεί. Nα εντοπίσετε το πρόβλημα, με τη χρήση κατάλληλου εργαλείου.
Απαντήσεις – υποδείξεις των Ερωτήσεων Κατανόησης Μαθήματος:
Ε5.5. Τι είδους σύνδεση με το διαδίκτυο θα προτείνατε σε ένα Internet cafe και τι σε ένα λογιστικό γραφείο και γιατί; [Σελίδα 203-204, § 5. ]
Ε5.6. Τι είδους καλώδια θα επιλέγατε για δικτύωση ενός μικρού τοπικού δικτύου; [Σελίδα 210, § 5. ]
Ε5.7. Για τη δικτύωση ενός δικηγορικού γραφείου τι δικτυακές συσκευές θα προτείνατε; [Σελίδα 205-248, § 5. ]
Ε5.8. Να περιγράψετε τα βήματα που θα κάνετε για να βρείτε το πρόβλημα, στην περίπτωση που σε μια μικρή επιχείρηση οι υπολογιστές δεν συνδέονται με το διαδίκτυο, αλλά ταυτόχρονα δεν λειτουργεί και ο δικτυακός εκτυπωτής. [Σελίδα 213, § 5. ]
Ε5.9. Σε μια μικρή επιχείρηση, με τρείς (3) υπολογιστές, που ενδιαφέρει περισσότερο η εσωτερική ανταλλαγή δεδομένων– αρχείων, θα προτείνατε ενσύρματη ή ασύρματη σύνδεση μεταξύ των υπολογιστών και γιατί; [Σελίδα 203-204, § 5.]
Δραστηριότητες
Δ5.1. Να προτείνετε μια ολοκληρωμένη λύση για τη δημιουργία ενός τοπικού δικτύου σε ένα δικηγορικό γραφείο, με δύο θέσεις εργασίας και ένα δικτυακό εκτυπωτή.
Δ5.2. Να προτείνετε λύση δομημένης καλωδίωσης για ένα μικρό Internet Café, με πέντε υπολογιστές για τους πελάτες,έναν υπολογιστή για τη διοίκηση του καταστήματος, ένα δικτυακό εκτυπωτή με ενσύρματη σύνδεση, και ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο για τους πελάτες.
Δ5.3. Σε μια μικρή επιχείρηση, το ενσωματωμένο Wireless Access point που έχει ο δρομολογητής - router, δεν καλύπτει κάποιο απομακρυσμένο δωμάτιο. Τι λύση προτείνετε γι’ αυτό;
Δ5.4. Με τη βοήθεια κατάλληλων υλικών και εργαλείων να φτιάξετε ένα καλώδιο UTP, για τη σύνδεση ενός υπολογιστή με το Switch.
Δ5.5. Kαλώδιο δικτύου UTP δυσλειτουργεί. Nα εντοπίσετε το πρόβλημα, με τη χρήση κατάλληλου εργαλείου.
7.6 Πότε ολοκληρώνεται μία πώληση; & 7.7 Συνεργασία – Συνεργασία – Συνεργασία & 7.8 Προσωπική Ανάπτυξη Ικανοτήτων (5h)
Ερωτήσεις: Ε-7.5, Ε-7.6
Δραστηριότητες: Δ-7.2, Δ-7.3, Δ-7.4, Δ-7.6
Παρατηρήσεις: Προτείνεται η διδασκαλία να γίνεται με ομαδοσυνεργατικό τρόπο ώστε να γίνεται η προσομοίωση της διαδικασίας πώλησης.
Απαντήσεις – υποδείξεις των Ερωτήσεων Κατανόησης Μαθήματος:
Ε-7.1. Τι ακριβώς εννοούμε με τον όρο "αξιοπιστία"; [Σελίδα 235 , § 7.2.3 ]
Ε-7.2. Τι ακριβώς εννοούμε με τον όρο "επαγγελματισμός"; [Σελίδα 237 , § 7.2.8 ]
Ε-7.3. Αρκούν μόνο οι τεχνικές γνώσεις στις πωλήσεις προιόντων; [Σελίδα 234 , § 7.1 & 7.2 ]
Ε-7.4. Τι είναι το SLA; [Σελίδα 238 , § 7.4 ]
Ε-7.5. Πόσο σημαντική είναι η ομαδική συνεργασία και γιατί; [Σελίδα 240 , § 7.7 ]
Επίσης: Ένα γκρουπ από ανθρώπους που απλά εργάζονται μαζί δεν είναι ομάδα. Μία ομάδα είναι σε θέση να πετυχαίνει πολλά περισσότερα από το άθροισμα των ικανοτήτων των μελών της. Εργάζεται συλλογικά και πολλές φορές, όταν έχει ωριμάσει η συνεργασία των μελών της, γίνεται εναλλαγή ρόλων στις θέσεις των μελών.
Ε-7.6. Τι είναι οι διαδικασίες team-building; [Σελίδα 240 , § 7.7 ]
Ε-7.7. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο; [Σελίδα 233-242 , § 7 ] [Ερώτηση κρίσεως - η εκπαιδευτικός πρέπει να καθοδηγήσει τους/τις μαθητές/τριες στην απάντηση μέσω ερωταπαντήσεων.]
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες:
Δ-7.1. Υποθέστε ότι είστε πωλητής σε ένα μεγάλο κατάστημα και ένας πελάτης κατά τη διάρκεια της πώλησης σας υβρίζει. Πώς αντιδράτε; (παιχνίδι ρόλων δύο μαθητών).
Δ-7.2. Ένας συνάδελφός σας πετυχαίνει καλύτερες πωλήσεις από εσάς, πώς αντιδράτε; (καταγραφή του σεναρίου σκέψης).
Δ-7.3. Έχετε άριστες σχέσεις με τους συναδέλφους πωλητές, αλλά ο συντονισμός των πωλήσεων δεν πάει καλά. τι θα προτείνατε στον Δ/ντη πωλήσεων;
Δ-7.4. Ένας πελάτης σας ζητά ένα προϊόν που δεν έχετε στην αποθήκη. Πώς διαχειρίζεστε την κατάσταση; (βήμα-βήμα σενάριο σκέψης).
Δ-7.5. Δεν έχετε τις γνώσεις να απαντήσετε σε μία ερώτηση ενός πελάτη. Πώς διαχειρίζεστε την κατάσταση;
Δ-7.6. Βλέπετε ότι ένας πωλητής του καταστήματός σας συμπεριφέρεται άκομψα σε ένα άτομο με ειδικές ανάγκες, ποιες θα ήταν οι κινήσεις σας;
Δ.Ε.Λ.Υ.Σ. : Διαδραστικό εκπαιδευτικό λογισμικό για Υπολογιστικά Συστήματα. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μικρόκοσμους διερεύνησης των τμημάτων ενός Η/Υ και της λειτουργίας του, κωδικοποίησης δεδομένων και προγραμματισμού.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΩΝ: Περιβάλλον προσομοίωσης δικτυακών συστημάτων και λειτουργιών επικοινωνίας δεδομένων. Στο λογισμικό εντάσσονται οι ενότητες: Επικοινωνίες Δεδομένων, Επίπεδα OSI, Λειτουργίες Μεταγωγής, Σχεδίαση τοπικών δικτύων και στοιχείων απόδοσής τους με κανόνες επιλογής τοπολογιών, μονάδων διασύνδεσης και μέσων μετάδοσης.
Στο λογισμικό αυτό εντάσσονται οι παρακάτω ενότητες: α) Η λειτουργία επικοινωνίας δεδομένων, β) Η λειτουργία των επιπέδων OSI, γ) Οι λειτουργίες μεταγωγής και δ) Σχεδίαση τοπικών δικτύων και στοιχείων απόδοσής τους με κανόνες επιλογής τοπολογιών, μονάδων διασύνδεσης και μέσων μετάδοσης.
Σημείωση 1: Η διδακτέα ύλη του σχολικού βιβλίου περιλαμβάνεται σε e-Quizzes και Εργασίες που βρίσκονται στο Moodle: paschouk.mysch.gr/moodle. Οι μαθητές/τριες του 4ου ΕΠΑ.Λ. Αθήνας εισέρχονται με τα usernames & passwords που τους έχουν δοθεί από την εκπαιδευτικό.
Σημείωση 2: Ο κωδικός εισόδου στις φόρμες Google βρίσκεται μέσα στο MOODLE του μαθήματος Εάν χρειάζεται να επισυνάψετε αρχεία σε κάποιο ερώτημα, ανεβάστε (upload) το αρχείο σας σε ένα από τα ΔΩΡΕΑΝ cloud storages (με δικαιώματα "κοινής χρήσης") και αντιγράψτε τον υπερσύνδεσμο (hyperlink) του αρχείου μέσα στην Google Form. Ενδεικτικά παραδείγματα cloud storage: FileDropper, GoogleDrive, MediaFire κ.λπ.