Κ.7.2.8.b_Βπ-ΤΘΠ & ΠΥΛ_Επαγγελματισμός: Τεχνικές Συμβουλευτικής

Matching exercise

Match the items on the right to the items on the left.

Τεχνική που έχει σκοπό να επιβεβαιώσει τι γνωρίζουν ή τι αισθάνονται οι άλλοι για τη συμπεριφορά και τις στάσεις μας.


Ο Πωλητής ακούει προσεκτικά, έχει οπτική επαφή με τον Πελάτη, χρησιμοποιεί αλλαγές στο ρυθμό, την ένταση και τον τόνο της ομιλίας του ώστε να δείχνει το ενδιαφέρον του και επιστρατεύει όλες του τις αισθήσεις και την προσοχή του ώστε όχι απλώς να ακούσει αλλά και να κατανοήσει σε βάθος αυτά που λέει ο Πελάτης.


Προϋποθέτει την ενεργητική ακρόαση που συνοδεύεται με επιβράβευση. Είναι χρήσιμη σε περιπτώσεις που ο Πωλητής: α) θέλει να δείξει ότι έχει κατανοήσει κάτι που είπε ο Πελάτης, β) θέλει να ελέγξει ότι αυτό που έχει καταλάβει είναι όντως αυτό που εννοούσε ο Πελάτης, γ) θέλει να αισθανθεί ο Πελάτης ότι τα συναισθήματά του αναγνωρίζονται


Η τεχνική αυτή έχει σκοπό να δώσει στον Πελάτη το έναυσμα να μιλήσει χωρίς να διακόψει τη ροή της σκέψης και της ομιλίας του (π.χ. ένα καταφατικό νεύμα του κεφαλιού ή ένα σύντομο λεκτικό επιφώνημα, όπως "χμμμ…".


Είναι μία τεχνική που βοηθάει τον Πελάτη να αναδομήσει τη σκέψη του. Ο Πωλητής επαναδιατυπώνει με δικά του λόγια αυτά που είπε ο Πελάτης. Αυτό πρέπει να φροντίσει να γίνει με τόπο ξεκάθαρο και όχι κριτικό.


Είναι μία τεχνική που έχει σκοπό να αναγνωρίσει και να ανατροφοδοτήσει τον Πελάτη με την υποκείμενη συναισθηματική εμπειρία. Η τεχνική αυτή δεν είναι μια απλή επαναδιατύπωση όσων λέει ο Πελάτης. Απευθύνεται στο συναισθηματικό τομέα του Πελάτη και δείχνει την ενσυναίσθηση του Πωλητή.