Σ.Ε.Π. & Α.Υ.Ε. Α' ΕΠΑ.Λ.
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός & Ασφάλεια & Υγεία στην Εργασία
2016-2026
MOODLE
> ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ.) A' Αθήνας
Δραστηριότητες Σ.Ε.Π. & A.Y.E. 2025-2026
Δραστηριότητες Σ.Ε.Π. & A.Y.E. 2025-2026
Δ1. Η πρώτη μας γνωριμία
Οι ερωτήσεις της πρώτης μας γνωριμίας:
1. Τάξη - Επώνυμο - Όνομα
2. Ποιες γλώσσες μιλάς;
3. Τι σου αρέσει να κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου;
4. Ποια φαγητά σου αρέσουν περισσότερο;
5. Ποια ζώα συμπαθείς περισσότερο;
6. Ποια είδη ταινιών σου αρέσουν;
7. Ποιες χώρες/πόλεις έχεις επισκεφθεί;
8. Ποιο Γυμνάσιο τελείωσες;
Στο site του μαθήματος μπορείς να μεταφράσεις τις ερωτήσεις σε όποια γλώσσα θέλεις.
Αφού συμπληρώσουμε ατομικά τη φωτοτυπία με αυτές τις ερωτήσεις, τις ανταλλάσσουμε με τις/τους συμμαθήτριες/τές μας για να τις συζητήσουμε μαζί τους στην τάξη (στην αρχή ανά 2 άτομα και μετά μέχρι όσα θέλουμε :)
Δ2. Ζωγραφίζω με τα μάτια κλειστά
Υλικά: Χαρτί και κηρομπογιές
Κλείσε τα μάτια σου και προσπάθησε να ζωγραφίσεις κάτι που σκέφτεσαι με το αντίθετο χέρι από αυτό που γράφεις συνήθως (δηλαδή, με το αριστερό χέρι αν είσαι δεξιόχειρας ή με το δεξί χέρι αν είσαι αριστερόχειρας).
Όταν το ζωγραφίσεις, άνοιξε τα μάτια σου και πες μου εάν η ζωγραφιά είναι όπως την σκέφτηκες και αν σου αρέσει.
Αν δεν σου αρέσει μπορείς να την διορθώσεις με τα μάτια ανοιχτά και το χέρι που γράφεις συνήθως.
Γράψε τι έμαθες από αυτή τη δραστηριότητα στην πίσω σελίδα της ζωγραφιάς σου.
Δ3. Πώς σκέφτεται η ομάδα μου;
Δημιουργούμε ομάδες μέχρι 8 άτομα η καθεμία.
Κάθε ομάδα παίρνει 2 χαρτιά για ανακύκλωση και φτιάχνει 1 μπάλα (τα χαρτιά είναι για ανακύκλωση για να προστατεύουμε το φυσικό περιβάλλον :)
Κάθε ομάδα θα πάρει οδηγίες από την εκπαιδευτικό, θα κάνει τη δραστηριότητα χωριστά από τις άλλες ομάδες και θα συζητήσουμε στην τάξη τις σκέψεις σας.
>> Μετά τη δραστηριότητα:
1. Θα μπορούσε ο ελάχιστος χρόνος της δραστηριότητας να είναι μέχρι 2 δευτερόλεπτα;
2. Όταν η εκπαιδευτικός σας έδωσε την πληροφορία ότι αν μειώσετε την απόσταση θα μειωθεί ο χρόνος τι κάνατε;
3. Υπήρξαν μέλη της ομάδας σας που πρότειναν άλλους τρόπους για να εκτελέσει η ομάδα σας τη δραστηριότητα;
3α. Αν ναι, δοκιμάσατε αυτούς τους τρόπους;
3β. Αν όχι, τι πιστεύετε ότι θα βοηθούσε να υπάρξουν νέες ιδέες;
4. Συζητήστε στην ομάδα σας τους βασικούς τρόπους να επικοινωνείτε δημιουργικά και γράψτε τους στο χαρτί για να συζητηθούν στην τάξη :)
Δ4. Η τάξη μας: πώς μας αρέσει;
> What is an Eco-School?
> Google Headquarters and Office Locations
> Microsoft Headquarters and Office Locations
> Oracle Headquarters and Office Locations
Δ5. Εργαλεία (Αυτό)Αξιολόγησης Δεξιοτήτων Ζωής και Σταδιοδρομίας
Δ5.1 Aυτοαξιολόγηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων (διαπροσωπική επικοινωνία και επαγγελματικές σχέσεις)
Δ5.2 Aυτοαξιολόγηση ικανότητας σχεδιασμού σταδιοδρομίας και λήψης απόφασης
Δ5.3 Aυτοαξιολόγηση ικανότητας αναζήτησης και ανάλυσης ευκαιριών εκπαίδευσης ή/και εργασίας
Δ5.4 Aυτοαξιολόγηση μεταγνωστικής ικανότητας (ικανότητα να μαθαίνω)
Δ5.5 Aυτοαξιολόγηση συναισθηματικής νοημοσύνης
Δ6. Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence ή Α.Ι.) και Επαγγελματικές Αποφάσεις
Δ6.1 ΔΥΠΑ: Σε λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα αναζήτησης θέσεων εργασίας
Δ6.2 Ποια επαγγέλματα μπορεί να επηρεάσει η Α.Ι. στην Ελλάδα;
Δ6.3 Χρησιμοποίησε μια εφαρμογή Α.Ι. για να πάρεις πληροφορίες για το επάγγελμα που σε ενδιαφέρει.
Δ7. Εργασιακό Περιβάλλον
1) Με ποια κριτήρια επιλέγεις το εργασιακό περιβάλλον που σου ταιριάζει;
>> NAPO’s 91 Stories στο Youtube
2) Το εργασιακό περιβάλλον μπορεί να επηρεάσει την απόφασή σου για το Επάγγελμα που σκέφτεσαι να κάνεις;
Συζήτηση σε ομάδες και στην τάξη ή/και στο moodle.
3) Πόσο ασφαλής αισθάνεσαι στο σχολικό περιβάλλον;
Μπορείς να συμπληρώσεις την φόρμα OiRA tools for Schools
Δ8. Εμπόδια και Γέφυρες
Τι μας εμποδίζει και τι μας βοηθά να πραγματοποιήσουμε τους στόχους μας;
Μπορείς να συμπληρώσεις τη φόρμα Εμπόδια και Γέφυρες και ίσως βρούμε μαζί κάποιες απαντήσεις...
Δ9. Δωρεάν τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Χρειάζεται Δωρεάν Εγγραφή για τη σύνδεση στα Tests του e-stadiodromia.eoppep.gr:
2. ΤΕΣΤ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
3. ΤΕΣΤ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
Δ10. Τι μας χωρίζει, Τι μας Ενώνει...
1. #GiveInToGiving | #العطاء_ثراء
2. The Top 3 Facts You Need to Know About Diversity and Inclusion
3. See what children with disabilities can do
4. BEATING THE ODDS | 6 Stories That Prove Anything Is Possible
5. Diversity and Inclusion: Lessons In Friendship and Love | Maryam Elassar | TEDxAmanaAcademy
6. I Am From Palestine | Award-Winning Short Animation (full) | Rifk Books
7. War Through the Eyes of Gaza’s Children
>> Από το Σχολικό Βιβλίο, Κεφ. 11, σελ. 76-80
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΧΑΡΤΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1. Στο σχολικό περιβάλλον, τόσο οι μαθήτριες/τές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μάθουν να εκτιμούν τις διαφορές θρησκείας, πολιτισμού, σεξουαλικού προσανατολισμού στη σχολική κοινότητα, ακόμη κι όταν οι απόψεις κάποιου έρχονται σε σύγκρουση με τις πεποιθήσεις κάποιου άλλου.
2. Οι νέοι θα πρέπει να μπορούν να εκφράζουν τη γνώμη και τις απόψεις τους όταν λαμβάνονται αποφάσεις που τους αφορούν, για παράδειγμα επιτρέποντας στα μαθητικά συμβούλια να εκφράζουν την άποψή τους με έντονο και αποτελεσματικό τρόπο.
Τα μαθητικά συμβούλια πρέπει να έχουν συμβουλευτικό ρόλο στο πλαίσιο της λειτουργίας του σχολείου.
3. Το σχολικό διδακτικό πρόγραμμα θα πρέπει να παρέχει στις μαθήτριες/τές τη δυνατότητα να μάθουν για την πολιτισμική ετερότητα.
4. Το σχολείο θα πρέπει να επιτρέπει στις/στους μαθήτριες/τές να μοιράζονται τις εμπειρίες και τις απόψεις τους με την κοινότητα, προάγοντας τη βελτίωση της επικοινωνίας και την κοινωνική ολοκλήρωση.
5. Το σχολείο θα πρέπει να διαμορφώνει σφαιρικά την προσωπικότητα των μαθητών/τριών να τους βοηθά να εξελιχθούν γνωστικά, συναισθηματικά, σωματικά και ηθικά, με στόχο να αναπτύξουν όλες τις δυνατότητες.
6. Το σχολείο θα πρέπει να παρέχει νέους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης, προκειμένου να διευκολύνει κάθε μαθητή ξεχωριστά να μάθει για παράδειγμα, πρέπει να παρέχει μαθήματα από εκπαιδευτικούς με ειδίκευση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, προκειμένου να μπορέσουν οι μαθήτριες/τές να ωφεληθούν από τις γνώσεις και το πάθος τους.
7. Το σχολείο θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ευρύτερη γκάμα πολιτισμών και θρησκειών, καθώς και στη διδασκαλία διαφόρων γλωσσών.
8. Το σχολείο θα πρέπει να παρέχει συμβούλους, για να υποστηρίζουν τις/τους νέες/ους μαθήτριες/τές, τις/τους μαθήτριες/τές από ξένες χώρες ή τις/τους μαθήτριες/τές με ειδικές ανάγκες στην ένταξή τους στην κοινότητα, για παράδειγμα παρέχοντας πρόσθετα μαθήματα για να βοηθήσουν τις/τους ξένες/νους μαθήτριες/τές να μάθουν τη γλώσσα της πλειονότητας, αλλά και να διατηρήσουν τη μητρική τους γλώσσα και διασφαλίζοντας ότι τόσο το σχολικό περιβάλλον όσο και το σχολικό πρόγραμμα φροντίζουν τυχόν επιπλέον ανάγκες των μαθητών/τριών.
9. Το σχολείο θα πρέπει να παρέχει κατάρτιση που να διασφαλίζει ότι το διδακτικό και το υποστηρικτικό προσωπικό μπορεί να αντιμετωπίσει προβλήματα και ζητήματα των μαθητών/τριών με σεβασμό προς την ξεχωριστή πολιτισμική ταυτότητά τους∙ θα πρέπει επίσης να αυξήσει τον αριθμό των εκπαιδευτικών που προέρχονται από εθνικές μειονότητες.
Οι μαθητές και μαθήτριες έχουν πρόσβαση με προσωπικά usernames και passwords στην πλατφόρμα εξ αποστάσεως μάθησης MOODLE: http://paschouk.mysch.gr/moodle.
1) Ανεβάστε (upload) τις εργασίες σας στο cloud (π.χ. Google Drive)
2) Αντιγράψτε τον υπερσύνδεσμο του αρχείου σας (share your personal link) και
3) Επικολήστε τον υπερσύνδεσμο μέσα στο Moodle σας στο Add Submission > Online Text, πατώντας ταυτόχρονα τα πλήκτραμε Shift Insert.


