Δραστηριότητες Β' Τετραμήνου 2023-2024
Δραστηριότητες Β' Τετραμήνου 2023-2024
Εδώ μπορείς να ανεβάσεις τις εργασίες σου για το Β' Τετράμηνο 2023-2024 (αφού κάνεις Login στον moodle λογαριασμό σου).
Στην περιοχή κειμένου, μπορείς να πληκτρολογήσεις το link ενός δικού σου blog ή ιστοσελίδας, δικού σου video tutorial, δικού σου αρχείου που έχεις ήδη αναρτήσει στο cloud σου κ.λπ.
Επιπλέον, εδώ μπορείς να ανεβάσεις απευθείας το αρχείο της εργασίας σου συμπιεσμένο και μέχρι 5MB (Megabytes).
Για να υποβάλλεις μια εργασία, πατάς το κουμπί Add Submission. Μέχρι τη Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024 μπορείς να κάνεις όποιες αλλαγές θέλεις (Make changes to your submission)
Προτεινόμενα Θέματα Εργασιών Β' Τετραμήνου
Μπορείς να τα υποβάλλεις και σε ψηφιακή μορφή στο MOODLE: http://paschouk.mysch.gr/moodle/mod/assign/view.php?id=1586
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ο ρυθμός ειδικής απορρόφησης (SAR – Specific absorption rate): 1) τι μετρά και σε ποιες μονάδες; 2) πόσο επηρεάζουν τα κινητά την υγεία του ανθρώπου; 3) ποιες τιμές SAR έχουν τα μοντέλα των φορητών συσκευών που χρησιμοποιείς εσύ και τα άτομα στο σπίτι σου;
2. VoIP (Voice over Internet Protocol)
Voice over Internet Protocol (VoIP), is a technology that allows you to make voice calls using a broadband Internet connection instead of a regular phone line.
Session Initiation Protocol (SIP) is a signaling protocol used for initiating, managing and ending communication sessions over the internet. It's most commonly used for Voice over Internet Protocol (VoIP) applications, such as video conferences and voice calls.
Παραδείγματα:
- Top 10 Best Android Apps for Free VoIP Calls in 2024 https://www.voipreview.org/blog/best-android-apps-free-voip-calls
- Best alternative to Skype of 2024 https://www.techradar.com/best/best-alternatives-to-skype
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ποιες εφαρμογές (apps) VoIP έχεις χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα και ποια είναι κατά τη γνώμη σου τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους;
3. Open Source ή Ανοιχτός Κώδικας
O όρος ανοιχτός κώδικας αναφέρεται σε κάτι που μπορεί να τροποποιηθεί και να μοιραστεί ελεύθερα γιατί ο βασικός του σχεδιασμός είναι προσβάσιμος σε όλους.
Λογισμικό ανοιχτού κώδικα είναι το λογισμικό του οποίου ο πηγαίος κώδικας είναι διαθέσιμος για την τροποποίηση ή την αναβάθμιση από οποιονδήποτε μέσω μιας ελεύθερης άδειας χρήσης. "Πηγαίος κώδικας" (source code) είναι το τμήμα του λογισμικού που οι περισσότεροι απλοί χρήστες δεν έχουν δει ποτέ. Οι προγραμματιστές που έχουν πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα ενός προγράμματος όμως, μπορούν να βελτιώσουν το πρόγραμμα αυτό, με την προσθήκη χαρακτηριστικών και να διορθώσουν κάτι που δεν λειτουργεί σωστά.
Το LibreOffice και το GIMP, το λειτουργικό σύστημα Linux και ο Apache είναι παραδείγματα λογισμικού ανοικτού κώδικα.
Σύμφωνα με το Open Source Initiative, "open source" δεν σημαίνει μόνο πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα. Σημαίνει ότι ο καθένας θα πρέπει να είναι σε θέση να τροποποιήσει τον πηγαίο κώδικα για να το ταιριάξει στις ανάγκες του, και ότι κανείς δεν θα πρέπει να εμποδίζει τους άλλους από το να πράξουν το ίδιο.
Το "open source" απλά σημαίνει ότι κάτι είναι δωρεάν;
Όχι. Αυτό είναι μια κοινή παρανόηση σχετικά με το τι σημαίνει "open source". Οι προγραμματιστές μπορούν να χρεώνουν χρήματα για το λογισμικό ανοιχτού κώδικα που δημιουργούν ή στα έργα στα οποία συμβάλλουν. Αλλά επειδή οι περισσότερες άδειες χρήσης ανοιχτού κώδικα απαιτούν να έχουν ελεύθερο τον πηγαίο κώδικα τους όταν πωλούν λογισμικό σε άλλους, πολλοί προγραμματιστές λογισμικού ανοικτού κώδικα αμείβονται για την παροχή υπηρεσιών και υποστήριξης λογισμικού (και όχι για το ίδιο το λογισμικό) . Με αυτό τον τρόπο, το λογισμικό τους εξακολουθεί να είναι δωρεάν ενώ αμείβονται βοηθώντας τους άλλους στην εγκατάσταση, τη χρήση και την αντιμετώπιση των προβλημάτων του.
Το open source στην καθημερινότητα μας
O ανοικτός κώδικας δεν είναι μόνο ένας τρόπος για την ανάπτυξη και την χρήση λογισμικού αλλά και μια στάση ζωής. Ο ανοικτός κώδικας εκφράζει την επιθυμία των ανθρώπων να μοιράζονται και να συνεργάζονται με διαφανείς τρόπους . Σημαίνει δέσμευση να διαδραματίσουν ένα ενεργό ρόλο στη βελτίωση του κόσμου, η οποία είναι δυνατή μόνο όταν ο καθένας έχει πρόσβαση στον τρόπο με τον οποίο έχει σχεδιαστεί ο κόσμος.
Πηγή: https://ellak.gr/2015/09/ti-ine-to-logismiko-aniktou-kodika-mia-isagogi/
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
3.1. Ποιες εφαρμογές Ανοιχτού Κώδικα έχεις χρησιμοποιήσει μέχρι τώρα;
3.2. Γράψε τις ονομασίες 5 εφαρμογών ή λειτουργικών συστημάτων Ανοιχτού Κώδικα και για κάθε μία από αυτές σημείωσε την ονομασία μιας εμπορικής-ιδιωτικής εφαρμογής "κλειστού λογισμικού". Ποια κατηγορία εφαρμογής (ανοιχτού ή κλειστού κώδικα) θα προτιμούσες να χρησιμοποιείς και γιατί (πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα κατά τη γνώμη σου);
4. Cloud storage ή Αποθηκευτικό νέφος
Το Αποθηκευτικό νέφος (Cloud storage) είναι ένα δικτυακό μοντέλο αποθήκευσης δεδομένων όπου τα δεδομένα αποθηκεύονται σε απομακρυσμένες δικτυακές τοποθεσίες. Τα δεδομένα αποθηκεύονται σε μεγάλα κέντρα αποθήκευσης δεδομένων (data centers) και ο χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά μέσω κάποιας δικτυακής διεπαφής (web interface). Τα δεδομένα μπορεί να βρίσκονται διασκορπισμένα σε περισσότερους από ένα εξυπηρετητές (servers). Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki
Ενδεικτικά παραδείγματα:
- The 10 best cloud storage apps https://zapier.com/blog/best-cloud-storage-apps/
- The top cloud storage services you can buy to protect your files https://www.zdnet.com/article/best-cloud-storage/
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
4.1 Σημειώστε 3 πλεονεκτήματα και 3 μειονεκτήματά του Cloud Storage.
4.2 Σημειώστε 3 κριτήρια τα οποία είναι κατά τη γνώμη σας τα ποιο σημαντικά για να επιλέξετε ένα Cloud Storage.
5. Social Media Sites
23 Top Social Media Sites to Consider for Your Brand in 2024 https://buffer.com/library/social-media-sites/
The 15 Biggest Social Media Sites and Apps in 2024 https://www.dreamgrow.com/top-15-most-popular-social-networking-sites/
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
5.1 Ποιο Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης χρησιμοποιείς περισσότερο; Σημείωσε 3 κριτήρια με τα οποία το επέλεξες;
5.2 Ποια είναι κατά τη γνώμη σου τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά του σχετικά με την ασφάλεια και υγεία σου (κοινωνική, ψυχολογική κ.λπ.);
Σε αυτή τη δραστηριότητα εξασκούμαστε κυρίως στη δομή Επιλογής (Αν.. αλλιώς αν...) και συγκρίνοντας τα αποτελέσματα για διαφορετικούς συντελεστές και όρια διακύμανσης, αναπτύσσουμε την κριτική μας ικανότητα (π.χ. σε ποιο βαθμό επηρεάζει κάθε σταθερά το κόστος για τον καταναλωτή, ποιο είναι το επίπεδο ρίσκου που αναλαμβάνουμε σε διαφορετικά δεδομένα κ.λπ.).
Για την κατανόηση της δραστηριότητας υπάρχουν αρχεία PSG (του Διερμηνευτή Γλώσσας) προς βελτίωση και μετατροπή τους στη γλώσσα Python καθώς και αρχείο excel με επεξηγήσεις για το πώς και πού αναζητούμε τις σταθερές του προγράμματος με πραγματικά δεδομένα τα οποία αλλάζουν -εκτός απροόπτου, ανά 2 έως 3 μήνες.
7. Ελεύθερο Θέμα: Οποιοδήποτε Θέμα Εργασίας έχει σχέση με την Πληροφορική ΚΑΙ την Ειδικότητά σου.
1o Κεφ. Προγραμματισμός σε γλώσσα Python
1ο Κεφ.: Προγραμματισμός σε γλώσσα Python
Quizzes
-
Κεφ. 1.1.Α Match: Σχεδίαση & Συγγραφή κώδικα: Τα βασικά στοιχεία της γλώσσας Python & Τύποι Δεδομένων (σελ. 19-20)
-
Κεφ. 1.2.1.Α Match: 1.2.1. Εντολή εκχώρησης ή καταχώρησης τιμής
-
Κεφ. 1.2.Α Cloze: 1.2.1 Εκχώριση Τιμής & 1.2.3 Εμφάνιση Τιμής (print)
-
Κεφ. 1.2.Β Cloze: 1.2.2 & 1.2.3: Παραδείγματα: 1-1, 1-2 & 1-3
-
Quiz: Αριθμομηχανή σε Python Cloze
-
Κεφ. 1.3.Α Cloze: 1.3.1. Λογικές εκφράσεις - Παράδειγμα 1-4: "Εύρεση μεγίστου"
-
Κεφ. 1.3.Β Cloze: 1.3.1. Λογικές εκφράσεις - Παράδειγμα 1-5: "Ο δείκτης μάζας σώματος Δ.Μ.Σ."
-
Κεφ. 1.3.C Cloze: 1.3.1. Λογικές εκφράσεις - Παράδειγμα 1-6 (Εμφωλευμένη Δομή επιλογής): "Κόστος αποστολής επιστολής"
-
Κεφ. 1.3 - REVISION Cloze: ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
-
Κεφ. 1.4 - REVISION Cloze: ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
-
Κεφ. 1.5 - REVISION Cloze: ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
-
Κεφ. 1.6 - REVISION Cloze: ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
Προγράμματα σε Python και Tkinter
Σημειώνεται ότι οι εντολές της Τkinter δεν περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη αλλά μπορούν να αξιοποιηθούν σε προγράμματα εκτός σχολικού ωραρίου (εγκεκριμένα από τη Διεύθυνση Β/Βάθμιας Εκπαίδευσης) όπως: Περιβαλλοντικά, Πολιτιστικά και Αγωγής Υγείας ή / και σε Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σε συνδυασμό με Arduino, Rasberry κ.ά.
Διοργάνωση: Δρ. Βασίλειος Σωτ. Μπελεσιώτης (PhD Τμήματος Πληροφορικής, MSc) τέως Σχολικός Σύμβουλος κλάδου ΠΕ19 - Πληροφορικής στο 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Αθήνας.
2o Κεφ: CMS & Wordpress
2ο Κεφάλαιο: Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου (Wordpress)
Ε2.1 Εργαστήριο
ΟΔΗΓΙΕΣ και ΠΑΚΕΤΑ Εγκατάστασης του Wordpress.org σε τοπικό server XAMPP για ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ και για ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ
Εναλλακτκά, δοκιμάστε το Bitnami Applications με προεγκατεστημένα πακέτα Wordpress, Joomla, Drupal και άλλα πολλά :)
E2.2 Quizzes
-
Κεφ. 2.1 > CMS & Wordpress [Quiz]
-
Κεφ. 2.2.a > Σελίδες, Άρθρα, Κατηγορίες και Ετικέτες [Cloze]
-
Κεφ. 2.2.b > Ετικέτες, Κατηγορίες και Υποκατηγορίες [Cloze]
-
Κεφ. 2.3 > Διαχείριση μελών ιστοτόπου [Cloze]
-
Κεφ. 2.4.a > Σχόλια στο Wordpress (Α' Μέρος) [Cloze]
-
Κεφ. 2.4.b > Σχόλια στο Wordpress (B' Μέρος) [Cloze]
E2.3 Προαιρετική Εργασία:
Εάν έχεις μια δική σου ιστοσελίδα ή blog, συμπλήρωσε το Link και αξιολόγησέ την σε αυτή τη φόρμα.
Νομοθεσία για την Αξιολόγηση
Άρθρο 2, https://www.e-nomothesia.gr/kat-ekpaideuse/upourgike-apophase-ph-472379-d4-2019.html Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Φ4/72379/Δ4/2019 ΦΕΚ 1675/Β/14-5-2019):
εε) Α' τάξη - Πληροφορική
Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του. Η κατανομή της βαθμολογίας μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας των επιμέρους ερωτημάτων κάθε θέματος και ανακοινώνεται στις/στους μαθήτριες/τές γραπτώς.
Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητριών/τών και η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και εξαγωγή ή παραγωγή συμπερασμάτων.
Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας της/του μαθήτριας/τή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.
Τα θέματα πρέπει να είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητριών/τών και να μπορούν να απαντηθούν στο χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους.
γ) Η εξέταση του μαθήματος Γενικής Παιδείας Β ΕΠΑΛ Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ πραγματοποιείται όπως και η εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Α' τάξης, σύμφωνα με τις υποπεριπτ. εε'της υποπεριπτ. α' της περιπτ.Β'της παρ.1 του παρόντος άρθρου. β. Μαθήματα Τομέα
γγ) Η εξέταση του μαθήματος Γενικής Παιδείας Γ ΕΠΑΛ Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ πραγματοποιείται όπως και η εξέταση του μαθήματος «Πληροφορική» της Α' τάξης, σύμφωνα με την υποπεριπτ. εε' της υποπεριπτ. α' της περίπτ. Β'της παρ. 1 του παρόντος άρθρου.
========
ΝΟΜΟΣ 4610/2019, Άρθρο 120, https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/514559/nomos-4610-2019
1. Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας των μαθημάτων, η πρόοδος των μαθητών ελέγχεται με ενδιάμεσες γραπτές, προφορικές ή πρακτικές δοκιμασίες αξιολόγησης, κατά την κρίση του διδάσκοντος. Οι γραπτά, προφορικά ή πρακτικά εξεταζόμενοι μαθητές βαθμολογούνται για τις επιδόσεις τους σε κάθε δοκιμασία αξιολόγησης και η επίδοσή τους συνεκτιμάται στον προφορικό βαθμό του τετραμήνου. Ειδικότερες προδιαγραφές για τις ενδιάμεσες προφορικές ή πρακτικές εξετάσεις μπορούν να δίνονται κατά μάθημα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 86 ΝΟΜΟΣ 4823/2021 με ισχύ την 3/8/2021
2. Οι ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις περιλαμβάνουν τις εξής κατηγορίες:
α) Γραπτές δοκιμασίες σύντομης διάρκειας, που αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και πραγματοποιούνται χωρίς προειδοποίηση αυτών στην ύλη του μαθήματος της ημέρας. Τα θέματα των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας πρέπει να είναι κατάλληλης έκτασης, μορφής και περιεχομένου, ώστε να απαντηθούν στον προβλεπόμενο χρόνο. Τα θέματα των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας μπορεί να βασίζονται σε παραδείγματα που εμπεριέχονται στα σχολικά βιβλία και στις οδηγίες του Ι.Ε.Π.. Ο αριθμός των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας εντός κάθε τετραμήνου εναπόκειται στην κρίση του εκπαιδευτικού.
β) Γραπτές ωριαίες δοκιμασίες επαναληπτικού χαρακτήρα, οι οποίες καλύπτουν μία σειρά διδαγμένων κεφαλαίων/ενοτήτων και διεξάγονται, ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών.
Ως προς τη μορφή τους, οι εν λόγω γραπτές δοκιμασίες μπορεί να συνδυάζουν ταυτόχρονα διαφορετικούς τύπους ερωτήσεων (ανάπτυξης, σύντομης απάντησης, κλειστές ή αντικειμενικού τύπου, πολλαπλών επιλογών κ.λπ.) και διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας. Με τις γραπτές δοκιμασίες ελέγχονται κατά κύριο λόγο η αφομοίωση της διδαχθείσας ύλης, η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής της στην καθημερινή πράξη και γενικότερα η πρόοδος των μαθητών.
Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 86 ΝΟΜΟΣ 4823/2021 με ισχύ την 3/8/2021
3. Για τον έλεγχο της κατά μάθημα επίδοσης και επιμέλειας των μαθητών κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, εκτός των ενδιάμεσων προφορικών και πρακτικών δοκιμασιών και των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας, διενεργούνται και τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, τα αποτελέσματα των οποίων αξιοποιούνται για την πληρέστερη και αντικειμενικότερη αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και για τη διαρκή ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης μπορούν να λαμβάνουν τη μορφή γραπτών ωριαίων δοκιμασιών επαναληπτικού χαρακτήρα, ατομικών ή ομαδικών συνθετικών ή διαθεματικών δημιουργικών εργασιών ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης. Κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος δεν επιτρέπεται να διεξάγονται περισσότερες από μία (1) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης για το ίδιο Τμήμα και κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος δεν επιτρέπεται να διεξάγονται περισσότερες από τρεις (3) αντίστοιχες δοκιμασίες.
Όπως προστέθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 86 ΝΟΜΟΣ 4823/2021 με ισχύ την 3/8/2021
4. Για τα «γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα, όπως ορίζονται σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 117, κατά τη διάρκεια του Α’ τετραμήνου πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης. Αν υφίσταται αντικειμενικό πρόβλημα, η εν λόγω υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης που αφορά στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β’ τετράμηνο.
Όπως προστέθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 86 ΝΟΜΟΣ 4823/2021 με ισχύ την 3/8/2021
5. Για τα «μη εξεταζόμενα μαθήματα», όπως ορίζονται σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 117, εκτός των μαθημάτων Προσανατολισμού, «Αγωγή Υγείας» και «Φυσική Αγωγή», διενεργείται υποχρεωτικά σε κάθε τετράμηνο, από μία γραπτή ή προφορική ή πρακτική δοκιμασία επαναληπτικού χαρακτήρα ή συνδυασμός αυτών, όπως αναλυτικά και ανά μάθημα καθορίζεται με την απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 121.
Όπως προστέθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 86 ΝΟΜΟΣ 4823/2021 με ισχύ την 3/8/2021
6. Τα θέματα των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης κατατίθενται στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τα γραπτά δοκίμια ή εργασίες, αν υπάρχουν, φυλάσσονται από τον εκπαιδευτικό του μαθήματος, μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους.
Όπως προστέθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 86 ΝΟΜΟΣ 4823/2021 με ισχύ την 3/8/2021