Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech
Print

Πληροφορική B' Γενικού Λυκείου

Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών, 2023-2024, Εκπαιδευτικός: Πάσχου Κωνσταντίνα

MOODLE

STUDENTS as TEACHERS

Για να δημιουργήσετε τα δικά σας Moodle Games δείτε: https://docs.moodle.org/403/en/Game_module

 

Εάν η εργασία σας είναι μία κατασκευή (π.χ. raspberry pi, arduino κ.λπ.) ή διάγραμμα ροής σε σέδιο, μπορείτε να το φωτογραφίσετε και να ανεβάσετε στο moodle την εικόνα ή να ανεβάσετε εργασία στο cloud σας (π.χ. google drive) και να συμπληρώσετε το link στο πλαίσιο κειμένου του moodle assignment.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα κείμενα ή τα προγράμματά σας να ΜΗΝ είναι αντιγραφή από το διαδίκτυο. Όπου χρειάζεστε κάποια πληροφορία από το διαδίκτυο για να τεκμηριώσετε την άποψή σας θα αναγράφετε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ την ΠΗΓΗ σας (link, συγγραφέα και ημερομηνία δημιουργίας του άρθρου).

 

Βιβλίο & Οδηγίες ΙΕΠ:

1. Βασικές Έννοιες

Ενότητα 1: Βασικές Έννοιες

e-Υλικό

 

Τράπεζα Θεμάτων Γ' ΓΕΛ Πληροφορική σχετική με Κεφ. 1 Β' ΓΕΛ

Εμφανίζονται 1 έως 1 από 1 εγγραφές έως 24-9-2023 

 

2. Θέματα Θεωρητικής Επιστήμης Υπολογιστών

Ενότητα 2: Θέματα Θεωρητικής Επιστήμης Υπολογιστών

Κεφάλαιο 2: Αλγόριθμοι των Παραδειγμάτων του σχολικού βιβλίου σε αρχεία PSG -τα κατεβάζετε στον ΗΥ και ανοίγουν με την εφαρμογή Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ 

  •      Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ   

    Στην εφαρμογή Διερμηνευτής της Γλώσσας (glossa.exe) για να δοκιμάσεις τις ασκήσεις του 2ου Κεφαλαίου επιλέγεις το μενού: 
    Αρχείο > Δημιουργία > Αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα

Εάν ένα πρόγραμμα με πραγματικούς αριθμούς δεν τρέχει με την υποδιαστολή ως κόμμα, χρησιμοποίησε την τελεία ως. υποδιαστολή.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ για τους Τελεστές του "Διερμηνευτή της Γλώσσας"  από το alkisg.mysch.gr

  • Υπάρχει ασυμφωνία σχετικά με το αποτέλεσμα των DIV και MOD για αρνητικούς τελεστέους, καθώς και σχετική επιλογή του Διερμηνευτή για να προσαρμόσετε το αποτέλεσμα όπως θέλετε. Όμως, το Φεβρουάριο του 2008 ήρθε διευκρινιστική οδηγία από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο η οποία αναφέρει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται σε ασκήσεις με αρνητικούς αριθμούς οι τελεστές αυτοί.
  • Υπάρχει ασάφεια σχετικά με το αν ο τελεστής ύψωσης σε δύναμη ^ εκτελείται από δεξιά προς τα αριστερά ή αντίθετα (προσεταιριστικότητα), καθώς και σχετική επιλογή στο διάλογο ρυθμίσεων του Διερμηνευτή.
  • Υπάρχει ασάφεια σχετικά με το αν το ΚΑΙ έχει μεγαλύτερη ή ίση προτεραιότητα με το , καθώς και σχετική επιλογή του Διερμηνευτή.
  • Πριν την έκδοση 0.89 βήτα οι συγκριτικοί τελεστές μετατρεπόταν αυτόματα στους αντίστοιχους Unicode ().
    Από την 0.89 βήτα και μετά υποστηρίζονται μεν οι Unicode, αλλά η προεπιλεγμένη μορφή των τελεστών είναι η ANSI (>=<=<>) για συμφωνία με το σχολικό βιβλίο.
  • ΑΣΚΗΣΕΙΣ Σχολικού Βιβλίου Κεφ. 2.2 στη διδακτέα ύλη 2023-2024: 

Σελίδα 51 > Ασκ.  15, 16, 17, 18

Σελίδες 51-52 > Ενότητα 2.2.7.2 "Δομή Ακολουθίας" PSGsΑσκ. 20, 21, 22, 23 

Σελίδες 52-53 > Ενότητα 2.2.7.3 "Δομή Επιλογής" PSGsΑσκ. 24, 25, 26, 28 (και εμφωλευμένο ΑΝ  ασκ. 27)

Σελίδες 51-54 > Ενότητα 2.2.7.4 "Δομή Επανάληψης" PSGsΑσκ. 19, 29, 47, 48

Σελίδες 52-54 > Ενότητες 2.2.7.3 "Δομή Επιλογής" και 2.2.7.4 "Δομή Επανάληψης":
Συνδυαστικές Ασκ. 32, 33, 34, 36, 46 

 

  • Game-based Learning από την Κωνσταντίνα Πάσχου:

2.1.1 - 2.1.3 Η έννοια του Προβλήματος & Κατηγορίες Προβλημάτων: JCloze & JQuiz

2.1.4 Στάδια Επίλυσης Προβλήματος JMatch

2.2.1, 2.2.3 & 2.2.4: ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ JCloze

2.2.2  Χαρακτηριστικά αλγορίθμου JMatch

2.2.3 Ανάλυση Αλγορίθμων, Θεωρία Υπολογισμού, Πολυπλοκότητα & Υπολογισιμότητα Αλγορίθμων JMatch

2.2.5 Αναπαράσταση αλγορίθμου JCloze

  • Γλώσσες προγραμματισμού κ.λπ.

  1.        Διερμηνευτής ΓΛΩΣΣΑΣ   

  2. Διαδικτυακός Διερμηνευτής της Ψευδογλώσσας

  3. ΓλωσσοΜάθεια

  4. Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

  5. Αλγοριθμική και Προγραμματισμός

  6. Περιβάλλον Δυναμικής Οπτικοποίησης Αλγορίθμων (DAVE)

 

e-YΛΙΚΟ http://introcsprinciples.wordpress.com

Παράγραφοι 2.1.1 Η έννοια του προβλήματος, 2.1.2 Κατηγορίες Προβλημάτων (Επιλύσιμα, μη επιλύσιμα και ανοικτά προβλήματα) και 2.1.3 Υπολογιστικά Προβλήματα: μία διδακτική περίοδος.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2024: Υπολογισμός κόστους ρεύματος - Πράσινο Τιμολόγιο (Μόνο για εκπαιδευτική χρήση).

Σε αυτή τη δραστηριότητα εξασκούμαστε κυρίως στη δομή Επιλογής (Αν.. αλλιώς αν...) και συγκρίνοντας τα αποτελέσματα για διαφορετικούς συντελεστές και όρια διακύμανσης, αναπτύσσουμε την κριτική μας ικανότητα (π.χ. σε ποιο βαθμό επηρεάζει κάθε σταθερά το κόστος για τον καταναλωτή, ποιο είναι το επίπεδο ρίσκου που αναλαμβάνουμε σε διαφορετικά δεδομένα κ.λπ.).

Για την κατανόηση της δραστηριότητας υπάρχουν αρχεία PSG καθώς και αρχείο excel με επεξηγήσεις για το που αναζητούμε τις σταθερές του προγράμματος με πραγματικά δεδομένα.

 

Τράπεζα Θεμάτων Γ' ΓΕΛ Πληροφορική σχετική με Β' ΓΕΛ Πληροφορική

Επιλογή θεμάτων έως 24-9-2023 

 

3. Θέματα Εφαρμοσμένης Επιστήμης HY

Ενότητα 3: Θέματα Εφαρμοσμένης Επιστήμης των Υπολογιστών

3.1 Λειτουργικά Συστήματα: 3.1.1 JCLOZE3.1.3 & 3.1.4 JCLOZE3.1.5 JMatch

3.2 Πληροφοριακά Συστήματα:  3.2.1 JCloze,   3.2.2 JCloze,  3.2.3 & 3.2.4 JCloze,   3.2 JQuiz

 

3.3.3.2 Είδη δικτύων ανάλογα με την τεχνολογίαπροώθησης της πληροφορίας

Video Tutorials:

V2.6.1 "Packet Switching Visualized" (2012)

V2.6.2. Circuit Switching vs. Packet Switching

Στα δίκτυα μεταγωγής κυκλώματος (circuit switching networks) η μετάδοση επιτυγχάνεται μέσα από μια αποκλειστικά χρησιμοποιούμενη φυσική σύνδεση (κύκλωμα), στην οποία τα δεδομένα δεν υποβάλλονται σε καμία επεξεργασία κατά τη διέλευσή τους από το δίκτυο.

Η τεχνολογία μεταγωγής κυκλώματος χρησιμοποιείται κυρίως στο τηλεφωνικό δίκτυο.

Στα δίκτυα μεταγωγής πακέτου (packet switching networks) τα δεδομένα χωρίζονται σε μικρότερα τμήματα, τα πακέτα. Κάθε πακέτο πέραν του τμήματος προς αποστολή, περιέχει και πληροφορίες ελέγχου οι οποίες διασφαλίζουν τη σωστή δρομολόγηση του πακέτου μέσα στο δίκτυο.
Στη συνέχεια αυτά μέσω ενδιάμεσων κόμβων ή στοιχείων μεταγωγής, φθάνουν στον τελικό παραλήπτη που τα συναρμολογεί και δημιουργεί το αρχικό μήνυμα. Τα πακέτα μπορούν να ακολουθούν την ίδια διαδρομή ή κάθε πακέτο μπορεί να ακολουθεί τη δική του διαδρομή.

Δραστηριότητα

Ανοίξτε το Λογισμικό "ΔΙΚΤΥΑ: CIRCUIT", μελετήστε τα Συνοδευτικά Εγχειρίδια που αφορούν στην ενότητα: "Προσομοίωση λειτουργιών μεταγωγής"

3.3.4 Τοπολογίες δικτύων

Ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται οι σταθμοί σε ένα δίκτυο ονομάζεται τοπολογία δικτύου.
Υπάρχουν τρεις βασικές τοπολογίες δικτύων, οι οποίες διαφέρουν ως προς την αξιοπιστία, το κόστος, την ανοχή τους σε σφάλματα και την
ταχύτητα ανάνηψης μετά από κατάρρευση.

YouTube: 7 LAN topologies - bus, ring, star, hybrid, mesh ...

 

Στο κεντρικό μενού επιλέγεις τις ενότητες:

Α) Διερεύνηση του Η/Υ: 

Για κάθε συσκευή που θα επιλέξεις:

1) να μελετήσεις την καθεμία συσκευή αφού πατήσεις το κουμπί: "Περιγραφή και Χαρακτηριστικά"

2) να συμπληρώσεις και να ελέγξεις τις ασκήσεις αφού πατήσεις το κουμπί: "Αίθουσα Ασκήσεων"

3) να εξασκηθείς εικονικά αφού πατήσεις το κουμπί: "Εικονικό Εργαστήριο"

Β) Εκκίνηση του Συστήματος:

1) Παρακολούθησε και μελέτησε προσεκτικά τα 9 animations σχετικά με την Εκκίνηση του Συστήματος.

2) Στο κάτω οριζόντιο μενού, πάτησε το κουμπί "1+1" [Αίθουσα Ασκήσεων] ώστε να συμπληρώσεις και να ελέγξεις τις ασκήσεις.

Γ) Εικονικό Εργαστήριο: 

Εξάσκηση στις ενότητες: 1) Συναρμολόγηση ενός Υπολογιστή και 2) Σύνδεση ενός περιφερειακού

 

 

Επιπλέον e-Υλικό

Επιπλέον e-Υλικό

Apps

  1. Μεταφραστής Ψευδογλώσσας σε Διάγραμμα Ροής (online από Φωτόδεντρο)

  2. Γλωσσομάθεια v.9.2.2 με δυνατότητα μετατροπής σε διάγραμμα ροής (portable για HY)

 

Ιστοσελίδες με QUIZ & Απαντήσεις από την ΠΑΛΑΙΑ Τράπεζα Θεμάτων

(όταν έδιναν προαγωγικές εξετάσεις τον Ιούνιο):

 

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech